Werkorganisatie Duivenvoorde
HOME  |  Kees Driehuys

Kees Driehuys

Kees Driehuys – Teamleider Onderhoud, Groen en Civiel

Ik ben begonnen als medewerker van de plantsoenendienst in 2006 bij de gemeente Voorschoten, via een uitzendbureau. Via verschillende functies ben ik bij het ontstaan van de werkorganisatie teamleider geworden van de ploeg van Voorschoten en Wassenaar. Het is pittig maar ontzettend leuk!

Blijf naar je medewerkers luisteren

Ik stuur 46 mensen van de buitendienst aan. Dat gaat om werkzaamheden in het groen, zoals bomen snoeien, maar ook om straatwerk. Van verkeersborden tot de twee begraafplaatsen in de gemeenten. Omdat ik zelf aan de schoffel begonnen ben, weet ik hoe de praktijk werkt. En het is zo belangrijk dat je blijft luisteren naar je medewerkers.

Iedereen zijn eigen kwaliteit

Het is leuk om de verschillende kwaliteiten in medewerkers te zien en die te benutten. Dat levert plezier op bij je medewerkers. Omgaan met mensen brengt diversiteit in je werk. Iedereen doet dat op zijn eigen manier, maar we kijken allemaal naar de mensen in ons team.

Binnen de organisatie krijg je doorgroeimogelijkheden en opleidingsmogelijkheden. Bijvoorbeeld om kennis bij te scholen, maar ook om nieuwe vaardigheden aan te leren en een stukje persoonlijke ontwikkeling. Iedereen streeft naar een schone, hele en veilige leefomgeving.

Kennis van flora, fauna en veilig werken

Ik denk dat wij het verschil kunnen maken, omdat we allemaal vakbekwame medewerkers zijn. Er wordt weleens gedacht dat je niet veel hoeft te kunnen om in het groen te werken. Maar wij hebben allemaal een gedegen opleiding, kennis van flora en fauna, groenonderhoud en -beheer. Maar ook op het gebied van veiligheid en werken met machines. Daarnaast zijn de medewerkers trots en betrokken. Ik ga altijd met plezier naar mijn werk. Maar ik geniet extra als wij als team iets voor elkaar krijgen. Bijvoorbeeld na een storm de omgewaaide bomen en takken opruimen en zo de overlastproblemen oplossen.

Uitleggen waarom we iets doen

Als medewerkers van de buitendienst zijn we altijd zichtbaar en aanspreekbaar voor inwoners. Wij krijgen dan ook veel vragen waarom we iets op een bepaalde manier doen. Of we hebben te maken met belangentegenstellingen. De uitdaging is dan op een goede en heldere manier uitleggen waarom we onze werkzaamheden op deze manier uitvoeren. Soms moet je ook nee zeggen. Bijvoorbeeld omdat het dan niet het seizoen is om te snoeien. Maar als je het goed uitlegt, snappen inwoners dat. Communicatie is heel belangrijk.

Top